The Empire - A Birodalom
Az embereket tömörítő klán lényei némiképpen talán elmaradnak a többi vár mögött életerő dolgában, de ezt kompenzálandó kevesebb XP kell nekik a szintlépéshez. A lények itt is, mint az összes várban öt csoportba vannak beosztva. Némely alap harcos kétféleképpen is fejleszthető, fontos tudnivaló, hogy csak az egyik vonal lehet kijelölve, tehát jól gondoljuk meg, melyik épületet húzzuk fel nekik, mert később már nem változtathatunk! Ezen felül természetesen vannak hőseik, ezek átlagos képességűek, semmivel nem maradnak el a többi klán hősei mögött. Elsőként őket vesszük górcső alá. Fontos tudnivaló a hősökről, hogy a szintlépéshez szükséges XP annál több, minél magasabb szintűek, de kb. 4000-5000 XP-nél (kaszttól és fajtól függően) soha nem kell több. A szintlépéshez kellő XP a leírásban az első szintről a másodikra lépéshez szükséges mennyiséget jelöli, magasabb szinten értelemszerűen több kell.
Pegasus Knight - Pegazus Lovas (warrior/harcos)

Ő a birodalom harcos vezére, jellemzően neki van a legtöbb életereje a hősök között és a legnagyobb sebzése is, de gyorsan jegyezzük meg, hogy csak egy lényt támadhat, azt is csak akkor, ha vele szomszédos mezőn áll, tehát ha bal szélen áll, akkor a vele szembeni és a középen álló ellenfelet támadhatja csak. A második sorban álló egységeket akkor támadhatja, ha az első sorban már nincs senki. Ez így elmondva bonyolultnak tűnik, de nem nehéz rájönni a szabályra. Gyorsasága átlagos, nincs előnyben sem jelentős hátrányban a legtöbb lénnyel szemben. Nincs ugyan sok lépéspontja, de viszont repül, így nem hátráltatják a terepakadályok. Eleinte három lény tartozhat a csapatába. Alap képzettsége a varázstárgy használat, így már alacsony szinten is nagyon erős lehet, főleg ha a tolvajunk el tud lopni egy erős cuccost a kereskedőktől, de erről majd később.
Statisztikák: Tapasztalat/XP szükséges a szintlépéshez: 150 Életerő/HP: 150 Páncél/Armor: 0 Immunitások: nincs/none Védettségek/Wards: nincs/none
Támadás formája: hosszúkard/long sword Esély a találatra/Chances to hit: 80% Sebzés: 50 Támadástípus/Source: fegyver/weapon Kire/Reach: szomszédos egységre/adjacent unit Célpontok/Targets:1 Kezdeményezés/Initiative: 50
Vezérség/Leadership: 3 Lépéspontok: 20
Speciális képzettségek: Varázstárgy használat/artifact lore Repülés/fyling
Archmage - Főmágus (mage/varázsló)

Életerő dolgában ő a leggyengébb és bizony, gyorsaságban sem jeleskedik, ezek miatt az elején jelentős hátrányban van, ha távharcosokkal kell szembenéznie. A terepen is lassan mozog, alapból kevés lépéspontja van és ráadásul gyalogszerrel közlekedik, így minden terepakadály hátráltatja. A közelharcosok érthető okokból nem veszélyesek rá, hiszen a második sorban harcol jellemzően. A sebzése viszont elég jó, főleg magas szinten, hiszen ő mindenkit támad. Speciális képességként alapból használhat varázsgömböket, ezzel jelentős előnyhöz juthat, például megidézhet valamilyen lényt. Ezen kívül csak ő használhat varázspálcákat és varázstekercseket, ez a többi hős nem is képes megtanulni, úgyhogy érdemes mindenképp venni egy ilyen hőst, ha nem elsődlegesnek szánjuk akkor is.
Statisztikák: Tapasztalat/XP szükséges a szintlépéshez: 150 Életerő/HP: 65 Páncél/Armor: 0 Immunitások: nincs/none Védettségek/Wards: nincs/none
Támadás formája: villám/lightning Esély a találatra/Chances to hit: 80% Sebzés: 30 Támadástípus/Source: levegő/air Kire/Reach: bármelyik egységre /any unit Célpontok/Targets: 6 Kezdeményezés/Intiative: 40
Vezérség/Leadership: 3 Lépéspontok: 20
Speciális képzettségek: Varázsbot és tekercs használat/Use staffs and scrolls Varázsgömb használat/Use orbs
Ranger - Erdőőr (guildmaster/felderítő)

Hát igen, sem sebzés sem életerő dolgában nincs valami jól eleresztve. Bárkit támadhat viszont, ez a képessége megfelelő varázstárgyakkal kombinálva igen erőssé teheti. De viszont gyors a csatában és sok mozgáspontja van, erre még rá is tesz egy lapáttal, hiszen alapképzettsége a mágikus lábbelik használata, így annak ellenére gyors, hogy ő is gyalogszerrel közlekedik. Bár a cél megalkotásánál inkább amolyan kiegészítő hősféle létrehozása volt, elsődleges hősként is jól használható.
Statisztikák: Tapasztalat/XP szükséges a szintlépéshez: 145 Életerő/HP: 90 Páncél/Armou: 0 Immunitások: nincs/none Védettségek/Wards: nincs/none
Támadás formája: nyíl/arrow Esély a találatra/Chances to hit: 80% Sebzés: 40 Támadástípus/Source: fegyver/weapon Kire/Reach: bármelyik egységre /any unit Célpontok/Targets: 1 Kezdeményezés/Initiative: 60
Vezérség/Leadership: 3 Lépéspontok: 35
Speciális képzettségek: Mágikus lábbelik haszálata/Use travel items
Archangel - Arkangyal (rodplanter/pálcás)

A birodalom hősei között az ő dolguk az úgynevezett �plant rod�, azaz a földek kisajátítása, ha úgy tetszik, átalakítása. A foglalás egy klán zászlórúd(rod) lerakásával lehetséges, ez a cselekvése a hős összes mozgáspontjába és 150 aranyba kerül. A lerakott zászlórúd körönként minimális mértékben növeli az elfoglalt területünket is, amíg a terjeszkedés nem ütközik valamilyen áthatolhatatlan terepakadályba, mint például a víz. Eleinte egyszerre csak egy harcos tartozhat az irányítása alá, de a támadási formája miatt(sebgyógyítás) ügyes taktikával könnyen fejleszthető és gyengébb semleges csapatok ellen jól használható. Repül, tehát nem befolyásolják a haladását a terepakadályok és a víz.
Statisztikák: Tapasztalat/XP szükséges a szintlépéshez: 100 Életerő/HP: 100 Páncél/Armor: 0 Immunitások: nincs/none Védettségek/Wards: nincs/none
Támadás formája: gyógyítás/healing Esély a találatra/Chances to hit: 100% Gyógyítás: 40 Támadástípus/Source: élet/life Kire/Reach: bármelyik (csak saját) egységre/any unit Célpontok/Targets: 1 Kezdeményezés/Intiative: 10
Vezérség/Leadership: 1 Lépéspontok: 20
Speciális képzettségek: Repülés/Flying Plant rod/Földfoglalás
Thief - Tolvaj

A minden várban megtalálható tolvaj alapból csak a guildmaster lord-ot választó játékosok számára érhető el és pár speciális képessége csak ekkor használható, más lord-ot választva előbb fel kell húznunk a Tolvajok céhét(guild) a várunkban. Ára 200 arany és bár speciális egység, nem kimondottan hős, mégis itt kell hogy tárgyaljuk, hiszen ő ellentétben a lényekkel egymaga is útnak indítható, sőt, csak egymaga mehet bárhová is. Számoljuk vele hogy fogyóeszköz, ugyanis mind a semlegesek mind az ellenséges klánok csapatai allergiásak a közelségére és bizony egy komolyabb csapat támadását nem nagyon éli túl. Speciális képességei ezúttal nem a karakterlapon sorolom fel, ugyanis bővebb magyarázatra szorulnak. Közös tulajdonságuk, hogyha nem sikerül az akciónk, búcsút inthetünk a tolvajunknak. Tehát akció előtt menteni kötelező
Poison City/Party: Kis tolvajunk megmérgezheti az ellenséges lényeket, akik az életerejük egy bizonyos százalékát sebzésként elszenvedik. Ezzel a módszerrel nem lehet megölni ellenséges csapatokat, csak legyengíteni. Sikeressége függ az ellenséges vezér illetve a város szintjétől, de minimum 20% és maximum 80% között mozog. Érdekesség még, hogy a lényekre akkor is hat a képessége, ha elvileg immunisak a mérgezésre. Duel: Párbajra hívja ki az ellenséges csapat vezérét, és csak is őt. Mivel elég gyors egység a tolvaj, esélyünk van a túl erős hősöket legyengíteni, a gyengébbeket meg akár meg is ölni vele. Azért csak csínján az alkalmazásával, mert ugye balsiker esetén a győztes XP pontokat kap, szóval nehogy szintet léptessünk az ellenséges vezérrel Assasinate: Gyilkosság. Ha sikerül, egy véletlenszerűen kiválasztott lény meghal az ellenséges csapatból. Sikeressége szintén az ellenséges vezér szintjétől függ, de legfeljebb 60%. Csak guildmaster lord választása esetén követhető el eme aljasság. Counterfeit offers: Hamis parancsok. A tolvaj egy hamis parancsot juttat el az ellenséges csapat vezéréhez melyben az áll, hogy változtassa meg a harci felállást, magyarán siker esetén megváltozik az ellenséges egységek hadrendje. Elég mihaszna képzettség, de nem olyan rossz, ha mondjuk azt vesszük alapul, hogy így a hátul helyet foglaló mágusok közvetlenül a nagyot sebző közelharcosok fegyverei elé kerülhetnek, míg a közelharcosok hátra. Szintén az ellenséges vezértől függ a sikeressége, de legfeljebb 80%. Szintén csak Guildmaster lord esetén lehetséges ez az akció. Steal item: Lopás. Ellenséges csapatok esetében csak Guildmaster lordot választva van rá lehetőségünk, ilyenkor sikeressége az ellenséges vezér szintjétől függ. Más lord esetén csak kereskedőktől és mágustornyokból lophatunk, ilyenkor az esély a sikerre 60%. Visit ruin: Körülnézés. Ha egy számunkra felfedezetlen "labirintust" találunk, a tolvajunk megnézheti, milyen ellenségek tanyáznak odabent. Sikerességre 90% az esély. Inferrante spy: Kémet küldhetünk az ellenséges klánok katonái közé, így minden városáról és mászkáló hőséről tudni fogjuk, milyen lényekkel vannak ellátva. Sajnos a kémet el is kaphatják, ilyenkor erről üzenetet is kapunk.
Statisztikák: Tapasztalat/XP szükséges a szintlépéshez: 95 Életerő/HP: 100 Páncél/Armor: 0 Immunitások: nincs/none Védettségek/Wards: nincs/none Támadás formája: tőrök/daggers Esély a találatra/Chances to hit: 80% Sebzés: 30 Támadástípus/Source: fegyver/weapon Kire/Reach: szomszédos egységre/adjacent unit Célpontok/Targets: 1 Kezdeményezés/Initiative: 60
Vezérség/Leadership: 0 Lépéspontok: 25
szövegezés: MasterThug |